Citrienfonds achtergrond
Evenement
29
jun
2020

Carrousel: Framing

Door slim te framen - juiste (beeld)taal te gebruiken zoals metaforen, stereotypen, allusies, woorden met duidelijke waarden en emotie - wordt je verhaal aantrekkelijker en overtuigender.

Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw communicatieboodschap (frame) zien zoals jij wilt? Aansluitend aan deze masterclass was er een doe-het-zelf sessie waarin Sarah samen met Roos Boerman van het Citrienfondsprogramma Doen of laten? een frame ontwikkelde voor het project Bloedkweken. Bloedkweken zijn de gouden standaard voor het aantonen van een bacteriëmie (een bacterie in de bloedbaan). In de praktijk is slechts 7,5% van de bloedkweken positief. Dit toont aan dat er ruimte voor verbetering is. Hoe frame je dit op een goede manier?  Doel van deze sessie was om het proces van het maken van een frame te doorlopen zodat je daarna met je eigen frame aan de slag kan gaan!